Ευρωπαϊκή Ημέρα Παχυσαρκίας: “Tackling Obesity Together”

Μας αφορά όλους!

Η “Ευρωπαϊκή ημέρα Παχυσαρκίας” στις 20 Μαΐου σκοπό έχει να ευαισθητοποιήσει, να πληροφορήσει και να βοηθήσει στην αντιμετώπιση αυτής της επιδημίας που έχει εξαπλωθεί στην Ευρώπη και αποτελεί έναν από τους σοβαρότερους κινδύνους που απειλούν τη δημόσια υγεία τον 21 αιώνα.

Καθώς, η Παχυσαρκία αποτελεί ένα σύνθετο και πολυπαραγοντικό πρόβλημα, απαιτεί τη συνεργασία πολλών φορέων, οι οποίοι, ενώνοντας τις δυνάμεις τους θα μπορούσαν να δώσουν μια αποφασιστική λύση σε αυτή την επιδημία. Ενδεικτικό είναι να αναφέρουμε πως η Παχυσαρκία μπορεί να προκαλέσει ή να επηρεάσει έως και 30 ασθένειες μεταξύ άλλων τον Διαβήτη τύπου 2, Καρδιαγγειακές Παθήσεις, διάφορους τύπους Καρκίνου, Οστεοαρθρίτιδα ακόμα και τη Κατάθλιψη.

Στα πλαίσια αυτής της λογικής, η Διεθνής Ένωση Γλυκαντικών (ISA) και ο Γαλλικός Σύνδεσμος για τους Παχύσαρκους Ασθενείς (CNAO) στηρίζουν την “Ευρωπαϊκή ημέρα Παχυσαρκίας” και τη καμπάνια Tackling Obesity Together” (Από κοινού αντιμετώπιση της Παχυσαρκίας) και σε αυτά τα πλαίσια δημιούργησαν δύο βίντεο που σκοπό έχουν να βοηθήσουν στην ενημέρωση για αυτό το σοβαρό πρόβλημα δημόσιας υγείας.

Στο πρώτο βίντεο περιγράφεται ο τρόπος με τον οποίο μπορεί κάποιος να ακολουθήσει μια υγιεινή διατροφή και έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

Η Παχυσαρκία έχει τη τάση να αυξάνεται στις μέρες μας εξαιτίας ενός συνδυασμού υψηλής πρόσληψης θερμίδων και καθιστικής συμπεριφοράς που οδηγεί σε αυτό που αποκαλούμε ενεργειακή ανισορροπία. Η Πρόληψη είναι η καλύτερη αντιμετώπιση της Παχυσαρκίας. Πρέπει πάντα να ελέγχουμε το βάρος μας, να ακολουθούμε μία ισορροπημένη διατροφή και να βάλουμε στη ζωή μας ασκήσεις όπως κολύμβηση, βάρη και ποδήλατο. Αν πάλι κάποιοι έχουν αυξημένα κιλά μπορούν να ακολουθήσουν αυτά τα 5 βήματα για να πετύχουν ένα πιο υγιεινό σωματικό βάρος.

  1. Βελτιώστε τις διατροφικές σας συνήθειες προσθέτοντας φρούτα και λαχανικά στη διατροφή σας και επιλέξτε να φάτε μικρότερα γεύματα και σνάκς. Επίσης μπορείτε να επιλέξετε φαγητά και ποτά με χαμηλές θερμίδες.

  2. Γίνετε πιο ενεργητικοί κατά τη διάρκεια της μέρας. Συνιστώνται 30 λεπτά άσκηση κάθε μέρα.

  3. Βάλτε ρεαλιστικούς στόχους όσον αφορά στην απώλεια βάρους σας.

  4. Ζητήστε από την οικογένεια σας να σας βοηθήσει σε αυτή τη προσπάθεια.

  5. Επισκεφτείτε έναν ειδικό που θα μπορέσει να σας κατευθύνει σωστά στο πώς θα χάσετε τα περιττά κιλά σας.                                                                                                                                                                                    

Επίσης κάτι πολύ σημαντικό που πρέπει να αναφέρουμε στη προσπάθειά σας για να φτάσετε σε ένα πιο υγιεινό σωματικό βάρος είναι και η έξυπνη αντικατάσταση τροφίμων και ροφημάτων, των οποίων η γλυκιά γεύση προέρχεται από τη ζάχαρη, με τα αντίστοιχα που περιέχουν ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά και μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της συνολικής πρόσληψης ζάχαρης και θερμίδων, ενώ παράλληλα διατηρούν την γλυκιά γεύση στη διατροφή. Έτσι όσοι προσπαθούν να διαχειριστούν ή να χάσουν βάρος κρατάνε την απόλαυση του να τρώνε και να πίνουν μερικά από τα αγαπημένα τους προϊόντα με γλυκιά γεύση. Ένα σύνολο πρόσφατων επιστημονικών δεδομένων που ειπώθηκαν στα πλαίσια του 24ου Ευρωπαϊκού Συνεδρίου για τη Παχυσαρκία, υποστηρίζει ότι, όταν χρησιμοποιούνται στη θέση της ζάχαρης και ως μέρος μιας ισορροπημένης δίαιτας χαμηλής σε θερμίδες, τα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά μπορούν να αποτελέσουν μία χρήσιμη διατροφική στρατηγική για τους ανθρώπους που επιθυμούν να χάσουν βάρος ή να διατηρήσουν ένα υγιές σωματικό βάρος. Παραδείγματα:

Ένα κουταλάκι του γλυκού ζάχαρη στο καφέ έχει 16-20 θερμίδες ενώ ένα κουταλάκι ολιγοθερμιδικού γλυκαντικού 0 θερμίδες.                        

 Ένα γιαούρτι έχει 180 θερμίδες με ζάχαρη και 100 θερμίδες με ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά.   Μία μπάλα παγωτό έχει 170 θερμίδες με ζάχαρη και 90 με ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά.

Στο δεύτερο βίντεο μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με το γιατί είναι σημαντικό να ακολουθείτε μία υγιεινή διατροφή και έναν υγιεινό τρόπο ζωής ενώ παράλληλα μπορείτε να απολαμβάνετε την ευχαρίστηση του φαγητού.

Το να προσπαθείτε να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα που σας προκαλεί το σωματικό σας βάρος είναι δύσκολο, όμως η Παχυσαρκία δεν είναι μια ανίατη ασθένεια! Ένα μη υγιεινό βάρος μπορεί να επηρεάσει τη καθημερινότητά σας και πολλές δραστηριότητες, όμως έστω και η προσπάθεια για μία μικρή απώλεια βάρους θα έχει πολλά κέρδη. Μία ήπια απώλεια βάρους της τάξης του 5-10% μπορεί να μειώσει το ρίσκο για ασθένειες όπως Διαβήτη τύπου 2, Καρδιαγγειακές Παθήσεις και Οστεοαρθρίτιδα. Επίσης, μπορεί να σας βοηθήσει και στις καθημερινές σας ασχολίες, όπως το να παίξετε με τα παιδιά σας ή να χορέψετε με τη παρέα σας.

Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να αλλάξετε κάποιες διατροφικές σας συνήθειες για να αρχίσετε να χάνετε βάρος. Η στέρηση δεν έχει θέση σε μία ισορροπημένη δίαιτα. Αυτό που χρειάζεται είναι συχνά μικρά γεύματα, ισορροπημένα και με χαμηλές θερμίδες. Για παράδειγμα μπορείτε να αντικαταστήσετε τη ζάχαρη με ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά τα οποία και την επιθυμία για γλυκιά γεύση θα σας δώσουν και τις θερμίδες θα περιορίσετε σημαντικά. Επίσης δεν χρειάζεται να κάνετε γυμναστική σαν αθλητές. Αρκεί απλά να εντάξετε κάποιες καθημερινές δραστηριότητες όπως να βγάλετε το σκύλο σας βόλτα, να πάτε για ποδήλατο το σαββατοκύριακο ή να μοιράζεσαι περισσότερες ευχάριστες στιγμές με την οικογένεια και τους φίλους σας.

Υπάρχει μία πιθανή λύση για όλους τους ανθρώπους με προβλήματα στη διαχείριση του βάρους τους. Και αυτή είναι ένα εξατομικευμένο σχέδιο με τη βοήθεια ειδικών που μπορεί να σας βοηθήσουν να κάνετε τα σωστά βήματα σε ένα πιο υγιεινό σωματικό βάρος και σε μία πιο ευχάριστη ζωή!

logo Στη “Γκιούρδας Χειρουργική” πιστεύουμε πως η καλύτερη αντιμετώπιση της Παχυσαρκίας είναι η Πρόληψη. Όμως και αν ακόμα έχετε παραπανίσιο βάρος αυτό αντιμετωπίζεται με θέληση και τη βοήθεια εξειδικευμένου ειδικού που θα σχεδιάσει μαζί σας ένα πρόγραμμα διατροφής ή σαν τελική λύση, μία επέμβαση προσαρμοσμένη αποκλειστικά στις δικές σας ανάγκες.